Въведение
Според ново глобално проучване на Chegg, до 40% от студентите от 15 държави са използвали генеративен изкуствен интелект (GenAI) в своето образование. Този тренд се наблюдава особено в Кения, където 63% от студентите съобщават за използване на този тип технология.
Ключови резултати от проучването
Проучването включва 11,816 студенти на възраст от 18 до 21 години от различни страни. Интересното е, че 65% от респондентите изразяват желание за включване на учебни програми, които предлагат обучение по инструменти за изкуствен интелект, свързани с техните бъдещи кариери.
Използване на GenAI в обучението
Използването на GenAI в обучението е най-популярно в Кения (63%), Саудитска Арабия (62%) и Испания (62%). В сравнение с това, само 20% от студентите в САЩ и 19% в Обединеното кралство съобщават за използване на тази технология.
Причини за използване на GenAI
Студентите, които използват GenAI, посочват няколко причини за това. Голямата част (53%) отговарят, че технологията им помага да учат по-бързо. Други причини включват възможността за персонализиране на учебния процес (35%), намаляване на разходите за допълнителни уроци (28%) и удобство при получаване на помощ без да се налага да се обръщат към преподавателите (23%).
Политики за оценяване и изисквания
Проучването разкрива и възгледи относно това как университетите трябва да коригират своите политики за оценяване предвид широкото използване на GenAI. 65% от студентите смятат, че университетите следва да променят начина, по който оценяват студентите, предвид наличието на безплатни инструменти за GenAI. Половината от тези студенти считат, че са необходими по-добри насоки за приемливото използване на тези инструменти.
Предизвикателства и ползи
Въпреки широкото приемане на GenAI, студентите все още изразяват загриженост относно автентичността на информацията. 44% от тях казват, че уменията им за разбиране на сложни концепции са се подобрили, 33% съобщават за подобрение на академичната увереност, а 32% споделят, че уменията им за писане са се усъвършенствали.
Заключение
Проучването ясно подчертава нарастващата роля на GenAI в образованието и необходимостта от адаптация на учебните програми и политики. Студентите са разделени по въпроса как университетите следва да реагират, но е ясно, че предизвикателствата и предимствата на този технологичен напредък са в центъра на вниманието във висшето образование.
Вижте също: Как се внедрява изкуственият интелект в производството?